
Fa uns dies publicàvem algunes de les opinions que s’han escrit darrerament sobre el debat de la prostitució. Entre d’altres, fèiem referència a l’article de Xavier Sala Martín, “Outsourcing sexual” en què defensava la legalització de la prostitució per motius de coherència moral, de conveniència econòmica i de normalització democràtica. L’article, pocs dies després, va ser contestat per la periodista i escriptora Gemma Lienas a “El país” en una columna d’opinió anomenada “Explotació sexial (1)”. Us posem alguns extractes de l’article de Lienas em què contrapesa l’argumentari de Xavier Sala Martín.
“Això sí que és la selecció natural darwiniana i no la que infereix l’articulista en escriure: “En ser descendents d’homes extraordinàriament libidinosos (…), el nostre codi genètic actual diu: l’home és més promiscu que la dona”. Aquesta peregrina conclusió seria com dir que, per sistema, els ulls blaus paterns els hereta el fill i els verds materns, la filla. En realitat, segons les lleis de Mendel, es donarien també homes virtuosos i dones luxurioses.”

“L’articulista es pregunta com es pot compaginar la conducta d’aquests homes tan lascius amb la d’aquestes castes dones, i explica: “Amb unes poques dones practicant sexe a canvi d’una compensació econòmica. Neix, doncs, la prostitució “. La seva resposta és francament sorprenent: al principi afirmava que es tractava d’un fenomen biològic i, tanmateix, ara admet que és el resultat d’una determinada estratègia social, és a dir, un fenomen cultural”
“Si només els homes fossin promiscus, la infidelitat femenina no existiria. I no obstant això, estudis recents confirmen fins a un 70% de dones amb sexe extramatrimonial.”

“L’articulista, per fi, invoca el nom de Sant Agustí i Sant Tomàs d’Aquino, que justificaven la prostitució com a vàlvula d’escapament. Encara que sembla ignorar que a aquests pares de l’Església les dones els semblaven éssers de segona. Deia sant Agustí que les dones se les havia de segregar, “ja que són causa d’insidioses i involuntàries ereccions en els sants homes”, i sant Tomàs considerava les dones “homes defectuosos”. Així que ni un ni l’altre són un referent cabal en qüestions de gènere.
Només hauria faltat que l’articulista hagués tractat de demostrar amb arguments pseudoideològics perquè la majoria de les prostitutes, a més de ser dones, són també pobres i d’una ètnia diferent a la d’ell.”







Comentarios recientes